vavan - SoundEX - Клуб любителей хорошего звука Перейти к публикации

vavan

Members
  • Публикаций

    237
  • Зарегистрирован

  • Посещение

Репутация

37 Neutral

Информация

  • Город
    Казань
  • Interests
    .
  • Аудиосистема
    Parasound Halo Integrated, Oppo-205, Pioneer SC-LX901, Revel F208, Takstar HF 580
  • Отношение к Hi-Fi индустрии
    Просто люблю музыку и хороший звук

Посетители профиля

Блок последних посетителей выключен и не отображается другим пользователям.

  1. если мешает то можно насоздавать раздельные представления бибилотеки, разнеся в частности по кол-ву каналов
  2. я там обратил внимание на прорехи в логике "андрея с ютуба" и шон б.м. развернуто пояснил о чем я
  3. vavan

    Испытание металлом

    Замеры объективны, хотя в моем случае конечно комната добавила, одна практически в углу
  4. vavan

    Испытание металлом

    у людей с приличными казалось бы микрофонами шляпа на выходе получается, а у меня кроме umik и китайского телефона и нет ничего, не вижу смысла в профанации
  5. vavan

    Испытание металлом

    один из моих вариантов у меня с хинтом колотят от 30 с копейками, мне не тощий и 705-е у меня с хинтом были, играли конечно получше чем эта жесть на ролике, но похуже 208-х
  6. Сравнение dirac, arc и sonarworks - https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/comparison-of-drcs-dirac-live-for-studio-ik-multimedia-arc-system-3-and-sonarworks-reference-4-studio-edition.18607/
  7. По случаю скидоса 30% не удержался и взял себе немного дирака
  8. Тул у себя упоминал что они даже с печальными замерами вырулить умели куда надо
  9. Да, данные пока не все что хотелось бы видеть, но спинорама у готовой акустики весьма
  10. из 3-го издания тула, ссылки нет. хотя во многих местах подобное проговаривалось многократно
  11. согласно тулу: As to whether phase corrections are needed, without a phase correct recording process, any listener opinions are of personal preference, not the recognition of “accurate” reproduction и The upshot of all of this is that, even when the program material might allow for an effect to be heard, there are differences of opinion. It all assumes that the program material is pristine, whi it patently is not, nor is it likely to be in the foreseeable future. It also assumes that the listening room is a neutral factor, whi, as Chapter 8 explains, it certainly is not. However, if it can be arranged that these other factors can be brought under control, the tenology exists to solve the residual loudspeaker issue
  12. да ну, некоторые из тех у кого с расстановкой уже все хорошо, симметрично и ничего не мешает, в попытках еще большего улучшения иногда заявляют что слышат примущества фазовой коррекции. не все впрочем
  13. а с лентами mesanovic не сталкивались? there are several design elements our tweeter improves upon greatly. First being the matching transformer that brings up the low ribbon impedance to a 4/8 ohm impedance. We use the same amorphous nanocrystalline toroidal cores that are found in our ribbon microphones. These cores offer lower distortion and impart far less of a sonic character than a traditional bobbin core transformer that is used in almost all other ribbon tweeters. Transformers are unique to true ribbon tweeters, so it is a critical piece of the puzzle that plays a major role in their overall sound. Another key feature in our ribbon is the way in which it is cut and corrugated. Rather than using Xacto blades to cut ribbons (like most do), we use a MOPA fiber laser that allows us to cut to micron precision repeatedly and to do so with no microscopic tears that are common when using Xacto blades. Our corrugation is not a traditional "zigzag" one, but rather a unique angled approach that significantly reduces harmonic distortion (especially 3rd harmonic) at lower frequencies that allows us to maintain low distortion at the crossover point where as other ribbons would have greatly increased distortion in this area. The corrugation essentially helps increase horizontal rigidity of the ribbon. One more critical feature of our ribbon that adds to its sonic character is the use of 4 micron thick aluminum vs. the more common 9-15 micron thickness in other ribbons. Thicker ribbons tend to add a sort of "sizzle" or "pleasing crunch" compared to a 4 micron ribbon that does not display these characteristics at all
  14. ну сами заявляют что "Corrects both amplitude and phase components of frequency response" можно же в любой vst хост, правда уже за денежку
×
×
  • Создать...