hifi.guru - SoundEX - Клуб любителей хорошего звука Перейти к публикации

hifi.guru

Members
  • Публикаций

    13
  • Зарегистрирован

  • Посещение

Репутация

1 Neutral

Информация

  • Аудиосистема
    Holfi

Посетители профиля

Блок последних посетителей выключен и не отображается другим пользователям.

  1. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    В топопвых моделях Маранца... Не обижайтесь! Видать, это ваш уровень... ПС Будете удивлены, если когда-нибудь доведется сранить этот Blaster с чем-нибудь поприличнее и на хорошем тракте....
  2. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Ясно... Эта Elite Pro стоит 50 евро на ебее... Вы полагаете она как-то звучит, что бы делать выводы о качестве оцифровки? Ну а записаный диск на чем слухали?
  3. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Через карту...Какую? За 100 дол? ПС Я слушаю через Ayre 9 по usb на AudioNET SAM V2 и Harbeth SHL5 и считаю звук очень хорошим...
  4. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Так похоже, что вы сжимали Hi Res источник 24/96 до разрешения CD?
  5. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Динамика отсутствует... Сильно приглажено.... Вопрос: на чем слушали? Можно описать тракт? Как раскрывали цифру?
  6. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Кстати, с "частным мастером" (хорошо известным, кстати) я уже имел дело... М-да... мягко сказано... Входные - выходные трансы... Аппарат гудел так, что я сходил с ума... Мастер ответил "шум девайса на уровне шума самго винила", но потом признал ошибку и забрал назад... Не, ребята, я не настолько погряз в виниле, что буду за 100-200 тыров покупать самопал, который я потом и за 1/5 цены не продам Кстати, неправы те, кто говорят, что EAR - полное г... После небольшого апгрейда по кондерам, с Denon 103R на ролликовом столе он звучит очень неплохо...
  7. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Какой корректор посоветуете, господа? Сам делать не буду, так как не очень силен в данном вопросе да и продать такое изделие невозможно (в отличие от EAR, кстати )...
  8. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Вы не правы. Этот корректор имхо далеко не <oops>. Если бы Вы знали, насколько в лучшую сторону изменили звук конденсаторы Silver Mica и Jantzen! Послушайте оцифровки вот этого человека (тоже EAR 834 с апгрейдом) и, может быть, Вы измените свое мнение... http://rutracker.org...php?rid=8314490
  9. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Читайте, пожалуйста, правильно - я писал РЕЗИСТОРЫ!
  10. hifi.guru

    EAR 834P апгрейд

    Господа! Недавно приобрел на вторичке сей девайс практически новый еще с годовой гарантией. Хотелось очень попробовать. Был поначалу поражен "тупостью" его звука. Подумал, ну как аппарат по цене в 2т зеленых может так играть. Когда открыл, то был поражен не меньше - внутри практически ни одной аудиофильной детали нет, пожалуй, что кроме трансформатора. Остальное все стоит 1 рупь за 100 штук (я почти не утрирую). Одним словом, начал читать разные форумы и понял, что ящику требуется апгрейд по деталям. Один вроде компетентный товарищ дает вот такую схему апгрейда (см ниже) После замены 4 кондеров С3 и С4 на SILVER MICA в RIAA секции, звук неузнаваемо изменился в лучшую сторону. После замены кондеров С1 и С5 на Jantzen Audio Superior Z, звук стал реально неплох (четкий бас, бархатистый верх). Однако следующий этап, как сказано у товарища Thorsten Loesch в Step 1 (Remove C5, R6 & R7, then bridge R7 with a piece of high quality wire), привел к заметной деградации звука и я вернул все назад. На данный момент стою в раздумьях. Звук хороший, но хочу попробовать пойти немного дальше. Например, заменить некоторые резисторы на танталовые и тд. Кто может дать реальный дельный совет, на что стоит обратить внимание в первую очередь. Какие детали лучшие по звуку? Спасибо! http://www.goodsound...ostID=2052#2052 Step 1: ======= Replace C1 and C7 with SCR/Angela/Mundorf/Audyn Tinfoil & Polypropylene Cap's NOT with Hovelands (IMHO). The MIT/REL Polystyrene & Tinfoil or their Tinfoil & Polypropylene may be as good or better, I have not extensively tried them. If you don't have the greenbacks for even SCR Tinfoils mentioned above, try Arcotronics KP 1.72, which I quite like. If your views differ from mine use whatever capacitors sound "right" to you, may they be TCC Visconol, Vitamin Q or Jensen PIO or even Hoveland. It's your Money and your Phonostage. Remove C5, R6 & R7, then bridge R7 with a piece of high quality wire. If you want to be sure to stop any possible tendency of oscillation in the cathode follower place a 100 Ohm carbon composite 1/4W Resistor in the R7 Position C5 and R6 remain omited. If you wish to retain an ECC83 for V3 change R9 from 68K to 120K. If you plan to change the V3 to a 12AU7/ECC82 or at least 12AT7/ECC81 leave it as is in Value. If C3 & C4 are already silver mica (they where in some Units I came across) leave them as they are, if not try finding good quality NOS non magnetic Silver Mica Units, 1% tolerance to replace them. If C2 is present, and you find the sound of the unit a little too laid back, perhaps lacking in definition and extension of very high frequencies remove it. I like the sound MUCH better without C2. Again, other folks like other Capacitors, make your own selection, but PLEASE do not put some "selected Wima MKP's" in there or crapola like that. The RIAA Capacitors are among the most sonically critical in any Phonostage, so don't treat them as afterthought, but as the main thing. No Skimping. The Capacitors MUST have 1% or better (lower) tolerance and ideally better than 0.5% matching between channels. I like silver mica (non magnetic) best, tinfoil & polystyrene second tied with magnetic silver mics units. Normal Aluminum Foil Polystyrenes of extended foil construction are another big step down, the generic styroflex are pretty awfull and polypropylene & aluminum foil completely useless, but that is just my personal view. Step 2: ======= Replace C6 with Elna Silmic 100uF/6.3V or if you must Black Gate 100uF/6.3V. The SG Series Sanyo Os-Con's can be used too, but I like neither the tone of the Os-Con or the BG's, they sound a little sharp, etched and aggressive to MY ears. Again, it's your money and unit. Some people liked BG's on the Cathode a lot. Go figure. Step 3: ======= Change over C8 and C9 to larger value, "known good" sounding electrolytics, I'd be tempted to specify at least 100uF/385V Nippon Chemi Con (radial leads) VX series, these will be a VERY "tight fit". Also find a way to bypass them with at least 0.47uF Wima MKP04 or better (tight fit again). You could use Black Gates again, or Elna Cerafine if you can find them, the Cerafines I quite like, the Black Gates I don't like that much. If I'd build another unit from scratch I would use a pair of Ansar Supersound 32uF + 32uF 400V, but these are 4" long and 2.5" in diameter, no way you get them inside the original EAR case. And they cost around 50 Bucks each too.... ;-) They are available from Cricklewood Electronics in London, you'll have to e-mail them for details. http://www.cricklewoodelectronics.com/ If you modify an existing unit retaining the on-board supply change D1 & D2 to soft switching, superfast types and place a 100 Ohm 2W Resistor between the transformer HT secondary and the Diodes. In a scratch build unit I actually would/do use a 240-0-240V Mains transformer and a Valve Rectifier (6X4/EZ90 or 6CA4/EZ80/EZ81), and make two electrically independent supplies, with the HT Rail in the EAR split up between the channels, so that C8 and C9 doubled up, R13 doubled up but changed to 200/220K per channal and R14 doubled up and changed to 20/22k per Channel. Transformers and rectifiers realy belong into a seperate chassis, so C10 and on are off board, I'd recommend per channel a filter chain using 3 pcs each of 510 Ohm Resistors and 3 each of Nippon Chemic Con 47uF/450V Axial Electrolytic Capacitors (Radioshack in the US sells them) or better for that. Of course such an external unit may be added to an original EAR and the HT MAY be split up there too as detailed above if the original supply is stripped out to make room. To me such a supply sounds much better on pretty much all accounts compared to the original. I have tried both a completely split supply (two transformers and all seperate from there on) and "semi" Dual Mono Supplies that have a common Transformer and rectifier and split up after that. I have found (not only for the EAR and other phonostages) that if only one main supply exists the arrangement originally used in the EAR is the better one. If you have two complete seperate supplies, bring the two grounds together near the Input, to signal ground and split the PSU Rail as discussed above, taking care to return the negative side of the second added capacitors directly to the same point where the original capacitor is connected. Step 4: ======= Place a 1 Ohm 2W Resistor between the LT winding and the Diode Bride D3, ideally replace D3 by individual schottky diodes. This will reduce the LT Voltage. If it is at around 34V already you can leave R16 (33R) alone, otherwise adjust the value until you get 34V across all the heaters together. As the heaters are in series in the original EAR 834P it is essentiall if you "tuberoll" to make ABSOLUTELY CERTAIN that the used Valves have identical heater ratings. Some special quality Valves have got higher heater current draws and thus should not be used in the EAR. Step 5: ======= For the last few bits try changing Resistors, I agree this is seriously now in the margins, but I still find quite material changes in sound with changes in resistors. The ones with largest impact are: R1 R2 R12 Also the series resistor in the output if fitted has been reported as quite critical. Also with some notable influence are: R3 R8 R9 R10 You are likely to even hear small changes from the other remaining resistors, but these will be quite small. Depending upon the desired "tone" use whatever gives you what you like, Vishay/Caddock for detail, Allan Bradly (need to be temperature cycled in the oven to stabilise their value and then selected afterwards R2 and R12 are value critical) for warm and fuzzy vintage sound or Kiwame for a sound almost as cosily warm but slightly more modern, Rhopoint non inductive precision wirewound for a "neutral" sound, but the Rohpoints sadly don't come in 750k. I guess I myself would use Caddock/Vishay R12 and Rhopoint for the rest. Step 6: ======= If you have the MM/MC Version bypass the internal Stepups and the switching, on all versions you may find that higher quality RCA connectors ( Cardas would be my take) may improve the sound further. As MC Stepup I would at this time recommend the Stevens & Billington TX103, depending upon the needs of your cartridge set up for a 1:10 or 1:5 Stepup. The lower stepup ratio is preferable if your pickup has enough output. The S&B TX 103 vs EAR has been discussed here previously, no need to get into more details. You get the raw transformers and wire them up, finished. Mine are still withut case, just raw transformers with wiretails. I hope this info is of use to someone, I appreciate feedback from those that have done the mods and remember, YMMV, presented here are ideas, part choices and procedures that make sense to me, they may the polar opposite from what you like. That said, a suitably modded or scratch build EAR 834P plus a pair of Stevens & Billington TX-103's will give tremendous performance for the final bottom line investment and is likely to embarrass some of of the higher cost "spread" that is around in the High End. Later T
  11. Забавная темка! - Dynaudio 60 (раздутый аморфный бас, верх как из-под ватного одеяла) - Audio Note AN J (старый вариант не AlNico ....типично "винтажный" звук без искры жизни) - Kanton GLE 60 (бомба за свои 100 евро! лучше AN Js) - Rogers LS3/5A 11 ohm (любовь с первого взгляда! очень линейный чесный звук. Фантасическая передача голоса.Недостатки конечно есть, но это нивелируется многими плюсами) - Sonus Faber Electa Amator 1 (слушал раньше у друга в 40м и обалдел, а у меня в 18 не прижились) - B&W 805S (поначалу понравились, но потом понял, насколько кривой и окрашеный звук) - Rogers LS3/5A 15 ом (с усиком AudioNET SAM V2 поют как соловьи) В планах прослушка Harbeth HL 5 и вот еще было бы интересно послушать активные KS Digital ADM30 ...
  12. Вобщем, был у меня Олив2. Разочаровался я в нем сильно. Из самых главных багов могу отметить: - отсутсвие HD Audio (принимает только аудио с CD формате 16/44 и не выше) - не работает по WLAN (по меньшей мере с моим рутером от Deutsche Telekom) - не читает длинные теги (если название песни длинное, то останавливается, зависает и надо перегружать) - не читает кирилические теги Не знаю, решены ли эти проблемы в Олив4, но этот очень неудобен в использовании. Из положительного могу отметить довольно неплохой звук уровня Creek5250.
  13. Купил на днях в Швейцарии Olive 2. Подключился в сеть без проблем по LAN. Звучит просто удивительно! Но больше всего удивили МП3. Я собираю народную музыку и некоторые редкие записи удадось найти только в этом формате. Никогда эти записи не слушал. Они лежали просто для коллекции в папке на компе. Пытался как-то к ним подступиться через iPod, но качество было довольно жалкое.И тут вдруг такое! Не представлял, что даже лоу резолюшен на хорошем аппарате заиграет и я смогу слушать! В общем, доволен, но, думаю, надо не пожалеть денег на полную 4.
×
×
  • Создать...