Мощные однотакты - Страница 569 - Усилители - SoundEX - Клуб любителей хорошего звука Перейти к публикации

Мощные однотакты


Serega
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

19 минут назад, Stepanov сказал:

Ролик хороший на самом деле. Там слышно как вокруг блока питания со средней точкой идет развал картинки на кроссоверах АС. Надувает-сдувает. Надувает-сдувает...

Бомба, ага. Зачот)

 

Доктор Степанов, похоже вы того, в лужу!

 

9CC31D83-87AE-46F0-8E90-750FA74FCD40.jpeg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 18.1k
  • Создано
  • Последний ответ

Лучшие авторы в этой теме

Лучшие авторы в этой теме

Опубликованные изображения

12 минут назад, Михаил SM сказал:

Большинству  российского народа , имеющего ещё живое музыкальное восприятие , мёртвое звучание американского хаенда и даром , имхо , не въехало . 

Большинство российского народа с вами совершенно не согласно :D 

удивляет, как не пойми кто вещает за Российский народ. Уже даже в этой ветке объявились реальные потребители BAT и других американских брендов

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Только что, Stepanov сказал:

Это типичиная виртуальная машина по мотивам музыкальных произведений.

Криминал может быть в названии. Если я назову это вирт машиной - "криминала", а вернее говоря умышленного введения потребителя в заблуждение - нет.

Если я назову это "высокой верностью" - это ложь и обман.

 

К сожалению у вас  несбалансированный эгрегориальный план , имеющий постоянные выбросы домыслительного плана -  она же ложь домыслом , как и у вашего оппонета К-К .Тут вы явно имеете много общего .   

В целом же   пишете вы красиво , конечно , но во лжи .  Шоб вам подавицца ...:D      

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

3 минуты назад, K-K сказал:

Большинство российского народа с вами совершенно не согласно :D 

Вы то какое к нему , народу, имеете отношение ?   Вы продаёте то, что есть и через это выстраиваете своё тщеславие .   Авторские люди создают , ищут , ошибаются , имеют в аудио наработки реальных знаний и опыта .  Поэтому в сравнении , вы ТО кто для них ?   

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

3 минуты назад, Сергей Ефимов сказал:

похоже вы того, в лужу!

Нет, смотри лампу 1 и обмотку в транс. Она и дует.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

11 минут назад, Михаил SM сказал:

Вы то какое к нему , народу, имеете отношение ?   Вы продаёте то, что есть и через это выстраиваете своё тщеславие .   Авторские люди создают , ищут , ошибаются , имеют в аудио наработки реальных знаний и опыта .  Поэтому в сравнении , вы кто для них ?   

Я продаю качественные вещи, официально, платит AVComfort налоги в казну, ведётся бухгалтерия. Каждая моя продажа и сотрудникам нашим в плюс, так как они на окладе. 

Вы продаёте свои ошибки, без гарантии, без проверок, не уплачивая налоги, закупая те же детальки с Запада, подрывая экономику страны. 

так кто из нас кто? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

3 минуты назад, Михаил SM сказал:

К сожалению у вас  несбалансированный эгрегориальный план

У украинского регенератора - нет этого плана, как и ауры. Именно по этой причине тест предложено проводить именно не нем. Откинув домыслы.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

10 минут назад, Сергей Ефимов сказал:

похоже вы того, в лужу!

Посмотри на конденсаторы 4 и 7.

Противофаза.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

7 минут назад, K-K сказал:

Я - патриот, который борется с незаконием и здесь, и в жизни.

«Патриотизм - это последнее прибежище негодяя.»

Самуэль Джонсон.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

4 минуты назад, Сергей Ефимов сказал:

«Патриотизм - это последнее прибежище негодяя.»

Самуэль Джонсон.

Я - законопослушный гражданин. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

31 минуту назад, Сергей Ефимов сказал:

похоже вы того, в лужу!

В лужу точно я сел. Зато 2 LC контура на кондерах 4 и 7 звук качают зачотно.

Схема интересная именно своим подходом (необычно), вообще электричество оно настолько гибкое получается что играть в смысле звучать  будет что угодно, лишь бы это толкала промсеть и не было бы КЗ. 

Я патриот высокой верности! Мое сердце отдано хайенду.  

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

22 часа назад, ВАЛЕРИЧ сказал:

СРПП, да ещё ДВА ! Это же явное ,,убийство,, звука. А для чего нужен отдельный предварительный ?

Согласен, но даже САМ КОНДО их применял, правда в нулевых заявили в Нью-Йорке, что от применения будут отказываться.

Предварительный усилитель - непременный атрибут верхнего хайфая и хайэнда, в первом действительно улучшает звук, во втором служит больше для отъёма денег, иногда даже оконечники разделяют на две части, на драйвер и конец. На самом деле традиция давняя, идёт с америки, с 50-х, с моно, когда собирали сами КИТы, по частям, было дорого покупать готовое.

16 часов назад, ДимON сказал:

Раз тут неоднократно поднималась тема патентов, то приведу тут один из ... :

https://patentimages.storage.googleapis.com/5a/11/18/0b929ead42542f/US5470795.pdf

Изучайте, господа !  ;)

Тоже позабавило, вот ловчила! Когда на далёкой окраине СССР молодой В.Шушурин собирал копии усилителей Аудио рисёрч, он мог и не знать, что япошки сонидживиси с 70-х применяют панельки для транзюков, тогда ещё железных, а может просто нарыл, что такое просто забыли запатентовать, как ув. С.Шабад запатентовал фазоинвертер вокруг дина, давно придуманный! Возможно, сейчас ещё можно запатентовать панельки для электролитов, к примеру:D

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

1 час назад, K-K сказал:

Среди десятка этих усилителей не было ни одного уровня Lamm. Даже близко. 

Я не прав? 

Вот к примеру

http://www.theaudiobeat.com/ces2012/ces2012_paul.htm

один из отчетов блоггера аудиофила с выставки в Лас Вегасе 2012 года (есть много подобных отчетов разных лет, нет времени искать и фильтровать). Ничего особо выделяющего LAMM над другими я никогда не видел. На фоне обычного бла-бла, какие все системы хорошие, хороши также LAMM, представленные в нескольких комнатах,  резюме о прослушиваниях блоггер дает в конце - в список наилучших по звуку систем, системы с участием LAMM не вошли.

Best sound

Sometimes there are exhibits that simply stand above and apart from all others at a show, as was the case with the VTL room at last fall’s Rocky Mountain Audio Fest. In all honesty I cannot single out just one room as the standout of show week. My most compelling moments were (1) the thrilling choral music in the Venture/Weiss room, (2) the remarkable Julie Driscoll/Brian Auger track in the Audio Research/Sonus Faber room, (3) the Duke Ellington lacquer and Mario Biondi track in the VTL room, (4) MSB’s stunning way with the Harry Connick Jr. track, and (5) the consistent excellence of Nola’s presentation. None of this meant to slight any of the other outstanding exhibits I heard.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

2 минуты назад, PMCF сказал:

Вот к примеру

http://www.theaudiobeat.com/ces2012/ces2012_paul.htm

один из отчетов блоггера аудиофила с выставки в Лас Вегасе 2012 года (есть много подобных отчетов разных лет, нет времени искать и фильтровать). Ничего особо выделяющего LAMM над другими я никогда не видел. На фоне обычного бла-бла, какие все системы хорошие, хороши также LAMM, представленные в нескольких комнатах,  резюме о прослушиваниях блоггер дает в конце - в список наилучших по звуку систем, системы с участием LAMM не вошли.

Best sound

Sometimes there are exhibits that simply stand above and apart from all others at a show, as was the case with the VTL room at last fall’s Rocky Mountain Audio Fest. In all honesty I cannot single out just one room as the standout of show week. My most compelling moments were (1) the thrilling choral music in the Venture/Weiss room, (2) the remarkable Julie Driscoll/Brian Auger track in the Audio Research/Sonus Faber room, (3) the Duke Ellington lacquer and Mario Biondi track in the VTL room, (4) MSB’s stunning way with the Harry Connick Jr. track, and (5) the consistent excellence of Nola’s presentation. None of this meant to slight any of the other outstanding exhibits I heard.

 

Где тут хоть слово о Lamm? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

12 минут назад, S.Laptev сказал:

, иногда даже оконечники разделяют на две части, на драйвер и конец.

У меня только выходной каскад (конец) на гм70 получается по весу на пределе возможности переносить его. Поэтому выделять входные и драйверные каскады в отдельный блок заставляют габариты и вес.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

3 минуты назад, K-K сказал:

Где тут хоть слово о Lamm? 

В середине отчета дано подробное описание двух систем от LAMM в двух разных комнатах.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

5 минут назад, PMCF сказал:

Вот к примеру

http://www.theaudiobeat.com/ces2012/ces2012_paul.htm

один из отчетов блоггера аудиофила с выставки в Лас Вегасе 2012 года (есть много подобных отчетов разных лет, нет времени искать и фильтровать). Ничего особо выделяющего LAMM над другими я никогда не видел. На фоне обычного бла-бла, какие все системы хорошие, хороши также LAMM, представленные в нескольких комнатах,  резюме о прослушиваниях блоггер дает в конце - в список наилучших по звуку систем, системы с участием LAMM не вошли.

Best sound

Sometimes there are exhibits that simply stand above and apart from all others at a show, as was the case with the VTL room at last fall’s Rocky Mountain Audio Fest. In all honesty I cannot single out just one room as the standout of show week. My most compelling moments were (1) the thrilling choral music in the Venture/Weiss room, (2) the remarkable Julie Driscoll/Brian Auger track in the Audio Research/Sonus Faber room, (3) the Duke Ellington lacquer and Mario Biondi track in the VTL room, (4) MSB’s stunning way with the Harry Connick Jr. track, and (5) the consistent excellence of Nola’s presentation. None of this meant to slight any of the other outstanding exhibits I heard.

 

По вашей же ссылке человек восторги пишет о Lamm

Lamm Industries followed their tradition of two fully stocked rooms of the highest of high-end components and, as usual, they provided an overload of sonic riches. The larger of the two rooms was built around Wilson Audio MAXX 3 speakers ($68,500/pair) and the extraordinary Lamm ML3 Signature amplifiers ($139,290/pair). In addition to those showstoppers were Lamm’s LL1 Signature four-chassis preamp ($42,690) and LP2 phono preamp ($7590); NeoDio’s NR22T transport ($13,300) and NR22D DAC ($12,000) were the digital source in both rooms. The Onedof turntable ($150,000) carried a Graham Engineering Phantom II Supreme 'arm ($4900 plus $700 for cable) and a Benz Micro LPS cartridge ($5000). Racking was provided by Harmonic Resolution Systems ($55,440 total) and cabling wasKubala-Sosna’s Elation series ($92,500 total).

lamm_verity.jpg

The other Lamm room featured two pairs of ML2.2 amplifiers($37,190/pair) biamplifying Verity Lohengrin II loudspeakers ($95,995/pair), but what stopped me in my tracks the moment I walked into the room was the Kronos turntable ($28,000). The stunning Kronos, equipped with a Graham Phantom II Supreme 12" 'arm ($5800) and a Dynavector XV-1s cartridge is to my eyes one of the most gorgeous turntables that has ever spun an LP. It is, according to designer Louis Desjardin, the world’s first turntable to combine a suspension with a counter-rotating platform -- which precisely duplicates the size and weight of the platter -- in one unified design.

Through a system consisting of Lamm’s LP2 Deluxe phono stage ($7995), two-chassis L2 Reference line stage ($15,575) and the Lohengrins, Desjardins spun old favorites and some stunning test pressings from Ying Tan’s Original Recordings Group, including the justly renowned London recording of La Fille Mal Gardee. The image stability, deep, perfectly pitched bass, and immense soundfield produced by the Kronos were ear-opining indeed. I am intimately familiar with Lamm electronics and Graham 'arms, and I have used the XV-1s as a reference for years, but this was something new under the sun.

There were, however, nits to pick in both Lamm rooms, but at these ionospheric price points perfection is expected. I have heard the Onedof 'table on two occasions now, and on both I have heard a slight dry hardness in the upper midrange/lower treble in very different but highly revealing systems. The sound of the Lamm/Wilson room with the NeoDio digital gear was basically beyond rational criticism, however. When one only hears the ML3 once a year, one forgets how truly special it is. The Verity Lohengrins are in many ways superb speakers, but I got a distinct sense of a very slight discontinuity between the mid/treble unit and the rear-firing bass section. I had not heard this from the big Lohengrin IIs last year, so perhaps the Kronos 'table's remarkable abilities showed up a minor flaw in either the loudspeakers or the room itself. Had the Kronos been present in the room where the ML3s and Wilson speakers were set up, I may well have levitated off the couch.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

2 минуты назад, PMCF сказал:

В середине отчета дано подробное описание двух систем от LAMM в двух разных комнатах.

Так хоть переведите их!

Глубокие, идеально насыщенные басы - ну никак с вашими утверждениями о выходном сопротивлении не сходятся. Человек в восторге.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

2 минуты назад, K-K сказал:

По вашей же ссылке человек восторги пишет о Lamm

Как и про все остальные системы, однако в список систем с наилучшим звуком LAMM не вошли.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

2 минуты назад, PMCF сказал:

Как и про все остальные системы, однако в список систем с наилучшим звуком LAMM не вошли.

Так потому что они для него нереальны по ценам. Он же ясно написал.

Вы то тут сказки рассказывали про другое совсем ранее.

как утверждение человека про великолепный бас сходится с вашим утверждением про выходное сопротивление? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Были и другие подобные отчеты где к НЧ от LAMM были претензии.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

2 минуты назад, PMCF сказал:

Были и другие подобные отчеты где к НЧ от LAMM были претензии.

Эти? Где лучший звук Шоу? 

SoundStage.com
Post-CES Report

January 19, 2009
Marc Mickelson

…Finally, I come to the best sound I heard at the CES, THE Show or anywhere in Las Vegas, and my pick will probably come as no surprise to those who read my reviews and know the equipment I admire — and use. After he arrived in Las Vegas, Vladimir Lamm found out that he was bumped from the demo room he booked months before. But that didn’t deter him, or the gang from Wilson Audio, who set up a pair of MAXX Series 3 speakers in the new room, which had a completely different layout. A smallish alcove was the only suitable space for the speakers and Lamm ML3 Signature amps. Other products in use were a Lamm L2 preamp and LP2 Deluxe phono stage, a NeoDio NR Two CD transport and NR Two digital-to-analog converter, and a Clearaudio Innovation turntable with the company’s Universal tonearm and Titanium cartridge. Cables were from Kubala-Sosna’s Emotion line, with Critical Mass equipment racks and platforms providing support for the electronics.

200901_lammroom.jpg

Best of Show: Lamm ML3 Signature amps and Wilson Audio MAXX 3 speakers.

This system had it all, although you had to get the sound of so many other systems out of your ears to appreciate it fully. There was the acute resolution for which Wilson Audio speakers are known, along with tonal purity, low-end drive, and a vivid presence throughout the midrange and into the bass. While other systems reproduced, this one engaged and enthralled. I played a number of cuts from my CD-R here. I would have liked to listen to the entire disc.

I have the same speakers and amplifiers in my listening room right now, though they’ll do me no good until I get some antibiotics to clear up my hearing. Here’s an early wish for a sickness-free — and less frenzied — CES 2010.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Может эти? 

Stereophile.com
Inside Scoop
Posted Mon Jan 12, 2009, 12:18 PM ET — By Wes Phillips

  Lamm was driving the new Wilson Maxx series 3 with its 32Wpc ML3 Signature SE triode monoblocks ($139,290/pair). It was my first chance to hear either, so I can’t tell you if it was the speakers or the amps that were making the magic happen, but happen it did.

The ML3 Sigs employ no overall feedback and are pure class-A. They utilize a direct-heated GM-70 and “one of the most sophisticated power supplies that have ever been used in building any audio device.”

No need to state the obvious—that’s a stratospheric price tag. And I’m not sure that if I could easily afford it, I could actually write a six-digit check—much less one for the whole system, wires and all—but I can’t argue with the results. The Lamm/Wilson combo was among the top five musical experiences of the show—and one that demonstrated that, as good as really good high-end audio is, there are some obsessed builders out there that are operating on an entirely different plane. I can wish my system sounded this good, but it doesn’t. Sigh.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

А может, эти? 

AVGuide.com
TAS Editors & Writers Pick “The Best Sound” at CES 2009
Jonathan Valin’s Best of Show

The Magico M5. With the Wilson MAXX Series 3 (in both the Boulder and Lamm rooms) coming in second, and the Vandersteen Model 7, the Da Vinci Virtù, and the Perfect8 Technologies The Source tied for third. This said, there really wasn’t a loser at this CES.


Dick Olsher’s 
Best of Show

Four-way tie: Kimber Isomike demo; TAD Home Audio room featuring the CR-1 monitor; Analysis Audio’s Omega ribbon speaker driven by the Spectron Musician amp; the LAMM Industries room.

http://www.avguide.com/blog/tas-editors-writers-pick-the-best-sound-ces-2009


The Absolute Sound
by Dick Olsher
(TAS, issue 192, page 48)

In my book, the LAMM Industries’ ML3 Signature SET still reigns supreme.  Its 32 Wpc power output is a testimonial to the concept that not all watts are created equal.  Driving the Wilson Audio MAXX Series 3 loudspeakers it produced some of the best sound at the show with simply gorgeous harmonic textures.  Bass control was firm to a degree I had not previously experienced with SET amplification.  For the record, the rest of the chain I auditioned consisted of the NeoDio NR Two transport and DAC, Critical Mass Systems racks and stands, and Kubala-Sosna Emotion interconnect and speakers cables.


by Jonathan Valin
(TAS, issue 192, page 78)

We come now to a truly magnificent system: the Wilson Maxx Series 3s driven by $140K Lamm Industries ML3 amplifiers.  There was a lot of gorgeous sound at this year’s CES, but this room was the most gorgeous.   Incredibly dense in tone color and texture, magnificent in low-level resolution and dynamic scale, voluminous in soundstaging, it was so exquisite (and so realistic) that it simply disarmed criticism.  I listened to Crash Test Dummies’ terrific “Superman’s Song” and Shawn Colvin’s cover of “Seven-Year Ache” with my mouth open…the sonics were that ravinshingly beautiful.  If I had any criticism, it might have been that the sound was simply too beautiful — though very very realistic, nonetheless.  But I kinda doubt whether “too beautiful” will bother any of you guys.


Positive-Feedback.com
CES – 2009
by Dave and Carol Clark

   P1013399.jpg

Lamm ML3 Signature single-ended triode power amplifiers, Lamm ML2.1 single-ended triode power amplifiers, Lamm L2 Reference preamplifier, Lamm LP2 phono preamplifier, Wilson Audio MAXX series 3 speakers, NeoDio NR Two transport and NR Two DAC, Clearaudio Innovation turntable, Universal tonearm with Titanium cartridge, Critical Mass Systems racks and stands, and Kubala-Sosna Emotion interconnect and speaker cables.

P1013400.jpg

Lamm Industries ML3 Signature SE triode monoblock amplifiers on Critical Mass stands.

http://www.positive-feedback.com/Issue41/ces6.htm


www.EnjoyTheMusic.com
CES 2009
Rick Becker

Entering the Lamm Industries room is like entering a cloister; a solemn event. It was the only room at CES in which I regretted not wearing a tie. The sign on the wall between the Wilson Maxx Series 3 loudspeakers at the far end read: an amplifier with the power to alter your beliefs about what is possible. They were talking about the ML3, a 32 watt per channel, four chassis tube amplifier that has received critical acclaim over the past year. The L2 preamplifier and LP2 phono preamplifier had supporting roles as well. A NeoDio Transport and DAC and a Clearaudio Innovation turntable with Universal tonearm and titanium cartridge held down the front end. Critical Mass Systems racks and Kubala-Sosna Emotion cables kept the vibrations controlled and the equipment connected. Except for the Maxx 3 loudspeakers, it was a rig not unlike what was presented at Montreal . The room here was smaller, however, and that prevented a lot of moving around. I had to stand at the back. Mostly people just kind of listened reverently to classical and easy jazz. Vladimir Lamm would kneel down and softly converse with aficionados from time to time. There was a flyer for the NeoDio NR 22 CD player which may have been in the rig rather than the separate transport and DAC. It uses multiple reading and playback from memory buffering, a technological approach first developed by Mark Porzilli with his Memory Player some years ago. The NR 22 is laden with damping technology and attention is paid to eliminating magnetic coupling on the back panel. It upsamples to 24-bit/192kHz. The music here was very well reproduced, and I certainly respect the man who is the brand, but were my beliefs altered? I’d have to slide into that room late at night, slip in a disc with Eric Clapton and BB King and let them mix it up with a little “3 o’Clock Blues” to answer that question. Maybe in Montreal …and I’ll be sure to wear my Jerry Garcia tie.

7280.jpg   7282.jpg

7283.jpg

http://www.enjoythemusic.com/ces2009/becker3/page3.htm


www.dagogo.com
CES 2009 – Coverage IX
Doug Schroeder

Dagogo-2009CES-IX-6.jpgI may as well keep gushing about this room, as I’ve already complimented the NeoDio digital source. Lamm, known for its exquisite amps, showed the ML3 Signature and ML 2.1 mono amps with Kubala Sosna cabling to the Wilson Maxx Series 3; this combination and set up was stunning! I have heard the Wilson products before on several occasions and their form was as good as I have heard from them.

There was no slouching, no second-class about this rig. The monotone black color of the amps and speaker evoke from me an oxymoron, “austere decadence” – no frills, just serious opulence.  One of my favorite sounds at the show.

http://www.dagogo.com/Events/2009CES/Coverage-IX.html


www.Stereotimes.com
CES 2009
Larry Borden

It is never easy to evaluate amplifiers in the context of unfamiliar speakers. That said, the Wilson Maxx’s sounded better driven by the Lamm ML3’s than I have ever heard them. Indeed, as a friend remarked a few years ago, systems with Lamm amplifiers invariably sound good, suggesting that the amplifiers must be doing something right. Crazy expensive, but at least they deliver the goods.

http://www.stereotimes.com/


http://spintricity.com

IMG_7647.jpg

A system to recalibrate your ears after a long show of sonic bumps, loop-de-loops, hairpin turns, hair-raizing, hair losing near escapes and potholes.

http://spintricity.com/258/public/Vol1-2/page75/lamm-ml3-signature-amplifiers—end-of-200-hall-on-floor-31


WWW.MY-HIEND.COM

http://www.my-hiend.com/vbb/showthread.php?p=31286

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вот ещё один обзор, где ясно говорится: новый стандарт НЧ для ламповых усилителей

https://www.soundstagenetwork.com/revequip/lamm_ml3_signature.htm

Владимир Лэмм - гений High-End современности. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.
Примечание: вашему сообщению потребуется утверждение модератора, прежде чем оно станет доступным.

Гость
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Вставить в виде обычного текста

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...