Kто из джаза что слушает прямо сейчас - Страница 264 - Разговоры о музыке - SoundEX - Клуб любителей хорошего звука Перейти к публикации

Kто из джаза что слушает прямо сейчас


puff-nutti
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

В 19.07.2019 в 17:42, Васильев Игорь сказал:

The Quiet Temple - The Quiet Temple

folder.jpg

Тоже послушал, местами - мама я больше не могу курить, местами - очень не плохо.

 Попробуй послушать вот  этих ребят , начиная с альбома Juniper , мне понравились.

https://www.discogs.com/artist/3577696

P.S.

Если задуматься о пластинках, качество записи именно альбома Slowly Rolling Camera - высший класс. За файлы не скажу.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • Ответы 33k
  • Создано
  • Последний ответ

Лучшие авторы в этой теме

  • igarr

    5648

  • razamanaz

    4068

  • Вячеслав Юрьевич

    2884

  • nikotin

    2253

Placebo (2) ‎– Ball Of Eyes

Music On Vinyl ‎– MOVLP1091, EU,2018/1971

image.png.1ad27e30108e5301e7113b049f8713a7.png

https://www.discogs.com/Placebo-Ball-Of-Eyes/release/12551975

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

58 минут назад, Cottagelife сказал:

Игорь , послушал. Я кажется понял, что тебя особенно зацепило. Бас записан низко , на уровне грудного резонанса. Хорошая пластинка. Вторая сторона - вообще "вирусная" , чувствую пол ночи еще в голове играть будет. Пластинка остается на ПМЖ....:rolleyes:

Если качаешь файлы даю наводку на ночное прослушивание - тягучий ритм и бас. Пластинки не советую , дорого и не супер качественно.

https://www.discogs.com/artist/283913-The-Kilimanjaro-Darkjazz-Ensemble

https://www.discogs.com/artist/840849-The-Mount-Fuji-Doomjazz-Corporation

Или вот:

https://www.discogs.com/artist/68140-Bohren-Der-Club-Of-Gore

Начни с Sunset Mission . Если понравится - можно еще покопаться.

 

 

Спасибо, изучу

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Sounds Of Liberation ‎– Unreleased (Columbia University 1973)

Dogtown Records ‎– DGTWN-02-RE, LP, Repress, US, 2019/ Recorded 1973

image.png.35e208dd7154bc09c6b5af991e7820e5.png

 

https://www.discogs.com/Sounds-Of-Liberation-Unreleased-Columbia-University-1973/release/13814948

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Masayuki "Jojo" Takayanagi* & New Direction For The Arts ‎– Free Form Suite, TBM 1972, files

EE918971-F694-4092-86F3-67F3F1204B0F.jpeg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

11 часов назад, Cottagelife сказал:

Тоже послушал, местами - мама я больше не могу курить, местами - очень не плохо.

 Попробуй послушать вот  этих ребят , начиная с альбома Juniper , мне понравились.

https://www.discogs.com/artist/3577696

P.S.

Если задуматься о пластинках, качество записи именно альбома Slowly Rolling Camera - высший класс. За файлы не скажу.

 

Привет Юрий! То что я слушаю-не является руководством). Много нового неизвестного слушаю для ознакомления, и тот альбом мне не понравился.

Slowly Rolling Camera давно не слушал, надо обновить память.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Lage Lund - Terrible Animals

cover.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

11 минут назад, Васильев Игорь сказал:

То что я слушаю-не является руководством). Много нового неизвестного слушаю для ознакомления, и тот альбом мне не понравился.

Привет Игорь. Очень верно сказал. Не спорим и никому не навязываем свои вкусы. Я тоже много для себя нового слушаю. Надо же знакомиться с неизведанным. Правда в коллекции оседает совсем чуть-чуть. Ну и временами бывает что и надоедает барахтаться в новой музыке, и надолго возвращаешься к тому, что давно и по настоящему любишь.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Chick Corea ‎– Piano Improvisations Vol. 1, ECM 1971

05774B48-DC1A-4F19-BAED-D4406EEDBC3E.jpeg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Chick Corea ‎– Piano Improvisations Vol. 2, ECM 1972

897534DA-4F33-48B2-A32D-20375C77606E.jpeg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Buddah 1977 lp.

https://www.discogs.com/Willy-Bridges-Bridges-To-Cross/release/3838772

Единственный сольник Бриджеса, который работал со многими в качестве саксофониста, автора и продюсера. Он играет на теноре, альте и сопрано, всё в духе джаз-фанка и соул-джаза. Тут прекрасные игроки с ним: Стив Гэдд, Энтони Джэксон, Гордон Эдуардс, Леон Пендарвис, Корнелл Дюпри... Очень красиво и грувово!

br.jpg

br2.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Dominic Miller ‎– Absinthe, ECM 2019, iTunes

5DCCE054-66F7-49FD-A6E3-8661BED4F7D6.jpeg

 

бас – Nicolas Fiszman, бандонеон  – Santiago Arias, ударные – Manu Katché, клавишные – Mike Lindup, гитара – Dominic Miller

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Cadet 1967 lp.

https://www.discogs.com/Odell-Brown-The-Organ-izers-Ducky/release/1381954

Одэлл Браун - прекрасный огранист со своей группой. В команде и духовые, и перкуссия. И супер-грув соул-джаза и раннего джаз-фанка.

Джаз и РнБ на Чесс не так известны, как герои блюза, но и эти жанры там очень хороши! И их немало!

bro.jpg

bro2.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Хорошая чисто боповая пластинка. Это ранний Доналд Бёрд. Позже, где то с середины шестидесятых он уже начал играть ближе к фанку. Ну и звук лэйбла Савой довольно узнаваем. Не аудиофильно конечно, но очень вкусно. С драйвом и гулким басом.

LP  1956  Savoy

R-3431312-1504644456-7447.jpeg.jpg

R-3431312-1504643162-2652.jpeg.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Cadet 1966 lp.

https://www.discogs.com/Ray-Bryant-Trio-Gotta-Travel-On/release/3079257

Ещё один прекрасный пианист на фирме Чесс. Он играет на чистом звуке, рнб-джаз, соул-джаз, латин-джаз, блюз-джаз. Очень ярко! Нереального качества записи!

bry.jpg

bry2.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Очень интересный пианист. Причем абсолютно слепой. Cмело экспериментировал с модальностью и ритмом. Вернее даже пытался от этого ритма оторваться. И это в середине пятидесятых, когда о фри-джазе еще даже не помышляли.

LP  1955 / Re. Early 60s.  Atlantic

R-9925622-1493120169-4576.jpeg.jpg

R-9925622-1493120170-2986.jpeg.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

DeJohnette, Grenadier, Medeski, Scofield ‎– Hudson, 2017, iTunes 

B1359E61-2297-471C-A0F8-30846334D607.jpeg

бас – Larry Grenadier, ударные – Jack DeJohnette, гитара, флейта  – John Scofield, клавишные  – John Medeski

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

The Don Rendell / Ian Carr Quintet ‎– Live

Jazzman ‎– JMANLP 110X, Columbia ‎– SX 6316, EMI ‎– SX 6316, LP, Rissue, Remastered, UK, 2019/1969

image.png.11ba83dc0a434f19e294a900c291c733.png

https://www.discogs.com/The-Don-Rendell-Ian-Carr-Quintet-Live/release/13333745

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Пластинка, которую выложил выше - просто убийственно хороша. Очень рекомендую. :rolleyes:

P.S. 

Кстати,  в продолжение разговора, что новые пластинки это только только цифра - читаем конверт:

- Аналоговая нарезка и мастеринг

- Эби роад студия, Лондон

- Использованное оборудование включает: EMI TG 12410 mastering console, Manley passive stereo EQ, Shadow Hills Valve Mastering Compressor, Studer A80

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

On 7/27/2019 at 5:11 PM, Deep Purple said:

R-2043139-1382094630-1405.jpeg.jpg

 

 

Jazz-Funk

Owing to his merits in scoring, harmonizing, becoming fully acquainted with various styles and mastering them, from the classical to the contemporary light music and to his ability in creating musical "ideas", Ramon Tavernier is fully entitled to the complex definition implied by the designation of Jazz Composer, unlike a lot of other musicians all over the world, who do not truly tally with it, if one is thinking about the true meaning conveyed by that notion.
Nearly ail the Romanian Jazz LPs issued of late are most remarkable as concerns the density of their musical substance — or, in other words, as concerns the lack in them of the "redundancy" phenomenon, as the so-called "backdoor pieces" are fully missing from them. In this connexion, one can easily become aware that the present collection of recorded pieces is marked by extreme diversity, conspicuousness and richness in its sonorous-imagistic sphere.
Although the record comprises various sequences whose rhythmical vitality stands apart, It is wholly pervaded by an intensely lyrical climate, closely related to the Romanian ethos of the Doinas, of the folk Ballads — and all this specific character of the record is pointed out again, owing to the presence of the Panpipe, which is afforded the chief part. Moreover, Ramon Tavernier has got the merit of being the first composer to use the timbre of the Panpipe in the Jazz pieces; Un trifoi cu patru foi (A Four-Leaves Shamrock) and Samba bossanova pentru nai (Samba Bossanova for Panpipe) and other ones, written by the composer more than 10 years ago, i.e. in 1966 for Gheorghe Zamfir to play them (the composer was using then the pen name of Constantin Alexandru) stand as witnesses to that effect. The composer is resuming now, at another level of the musical thought, those experiments, this time the soloist being the young Panpipe player Catalin Tircolea. The Panpipe is accompanied, in Ramon Tavernier's conception, by a rather small band, made up of a "rhythmical section" — i.e. the electric piano or organ, the guitar, the bass-guitar, the drums, the percussion — and of a trumpet, a trombone, a tenor-saxophone (sometimes "doubled" through the "playback" device); in several instances this band is accompanied by the Vocal group* "5 T" (whose members sing without words, according to the so-called "scat" technique) and incidentally a group of strings is added to the band in order to increase the specific ."colour" of a piece, as, e.g. Cintec de leagan (Lullaby). Although the timbre "power" of the band seems rather modest at first sight, its sonorous "resultant" proves itself to be most remarkable as concerns its amplitude, for the few instruments and human voices, assembled according to several ingenious formulas of timbre mixture, are thus able to fill up a rather vast sonorous space.
An attempt at grouping according to a certain criterion or to another the pieces on this record is rather difficult, owing to their before-mentioned diversity, both in "language" and in "character". However, we shall try to classify them according to the criterion (rather formal, of course) of the tempo equivalences — i.e. in "slower" and "faster" pieces. Thus we shall begin by pointing out to the sonorous graphicalness, expressed by means of subtle irisations within various polychromies made up of sundry hues and shades, of several Ballads such as Fara vorbe (Without words), Mai frumos ca orice vis (Fairer than any dream), Cintec de leagan (Lullaby), Idealuri (Ideals), Lacul (The Lake); they rise above the usual stylistic expressive effective sphere of the Jazz, and make the record highly interesting also for other, wider categories of lovers of music.
A fully different group, as concerns the musical expression, would comprise the "virtuosity" pieces. Indeed there is virtuosity of the best kind, both in their composition and in their interpretation, both in the ensemble and in the solo moments; here one might quote: Non-stop, De-or trece anii (Would the years pass), Popas (Halt), Zig-zag.
Again fully different, bordering on the interference zone between Jazz and chamber music, and displayed on an expressive background of genuine Romanian vibration, the piece Doina si joc (Doina and Dance) is thus one of the most accomplished from the whole record. Nu-ncerca sa te minti (Don't try to deceive yourself), is a "remaking" under the Jazz-Rock frame, of a more ancient successful hit of the composer's.
Although the space afforded for these comments do not allow us a more detailed analysis of the interpretation, we ought to point out to the highly important contribution in this respect due to the Panpipe player Catalin Tircolea, who has now become indeed a fully recognized soloist-instrumentist; to the Feminine Vocal Group "5 T", that have indeed suceeded in getting a highly deserving place in our musical landscape; to the other instrumentists, whose solo moments are most valuable in their extempore aspects — Marius Popp, Mihai Chirilov, Nicolae Farcas, Radu Goldis, Dan Mindrila, Sorin Movi-leanu, Adrian Tudorache; they all, directed and conducted by Ramon Tavernier himself, are making up a musical and artistic "team" of the highest cohesion.
Instead of a "conclusion" we shall now come back to the creative essence of the music recorded here, in order to point out to the fact that it has indeed succeeded in outlining a composition "profile" whose conception is full mature and whose inspiration is highly vigorous. At the same time — and this is indeed a most gratifying conclusion — those acquainted with Ramon Tavernier's works are fully aware that he has got still a lot more "to say" in the going on development and display of the Romanian Jazz, in the efforts to compel recognition in general for the real and true valuable music, as this Romanian composer has opened indeed a new "gate" in this respect by using only his own forces as such!
FLORIAN LUNGU
English version by Constantin Stihi-Boos

 

вот ты наложил-то!

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Paul Bley Trio ‎– Festival International De Jazz Lugano 31 August 1966, 2019, iTunes

F0EF0776-D44A-4A47-89D8-BB2A30908F80.jpeg

бас – Mark Levinson, ударные – Barry Altschul, рояль – Paul Bley

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.
Примечание: вашему сообщению потребуется утверждение модератора, прежде чем оно станет доступным.

Гость
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Вставить в виде обычного текста

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

 Поделиться

  • Сейчас на странице   3 пользователя

×
×
  • Создать...